İNCİ TANEM

29 Temmuz 2014 Salı

KAYISI REÇELİ

Bu aralar çok hamaratım görüldüğü üzere.Hiç boş durmuyorum.Kayısı reçeli yaptım.Bu sene malatya da bütün kayısı ağaçları soğuktan yandılar.Bir arkadaş sağolsun bahçesinden getirmiş.Soğuk onların bahçesini es geçmiş şükürler olsun.Kayısıları akşamdan çekirdeklerini çıkardım , dörde böldüm.Tabi çekirdeklerini de atmadım.Şekere yatırdım.Sabaha kadar şekerde durdu.Sabah olunca da hiç su koymadan kendi suyuyla direk ocağa koydum.Uzuuun bi süre kaynadı.yaklaşık yarım saat kadar.Altını kapatmadan önce çekirdek içlerini de ekledim.Bu arada kayısı bağırsak sistemini biraz altüst edebilir ancak çekirdeğiyle tüketilirse bağırsak sistemini düzenler,başka bir deyişle kayısının panzehir i çekirdeğiymiş. Kıvama gelince (çay tabağına bir kaşık koyup soğuyana kadar beklenir,soğuduktan sonra parmakla reçelin ortasında çizgi çizilir.İki reçel bir araya zor geliyorsa reçel kıvamda demektir) balkona konulup üzeri tülbentle örtülür.Bir gece ayazda sabahında da güneşte kaldıktan sonra kıvamı tam olurmuş.
Aşağıdaki gibi güzel bayram sabahında balkonda yapılan kahvaltı masasına servis yapılır....
AFİYET OLSUN YAPACAKLARADA KOLAY GELSİN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder